Πόσο σημαντικά είναι τα φρούτα και λαχανικά στη ζωή των παιδιών μας και γιατί πρέπει να τα καταναλώνουμε; Με βάση το Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας συστήνονται 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Τα περισσότερα βέβαια παιδιά τρώνε ελάχιστα φρούτα και λαχανικά έως καθόλου με αποτέλεσμα να υπάρχουν ελλείψεις σημαντικών θρεπτικών συστατικών. Ας τα πάρουμε όμως πιο συγκεκριμένα αναλύοντας πρώτα τα οφέλη των φρούτων και σε επόμενο άρθρο των λαχανικών.

   Τα φρούτα περιέχουν βιταμίνες όπως  βιταμίνη C, D, E, και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες. Όλα αυτά λοιπόν τα στοιχεία που περιέχονται στα φρούτα θεωρούνται απαραίτητα για την καλύτερη ανάπτυξη των παιδιών. Έχουν αντιοξειδωτική δράση στον οργανισμό μας καθώς μας προστατεύουν από διάφορες παθήσεις όπως ιώσεις, υπέρταση, χοληστερίνη κ.α. Επίσης  δρουν ενάντια στην απώλεια μνήμης, συμβάλλουν θετικά στην απώλεια βάρους και γενικότερα στο αδυνάτισμα και κάνουν πιο φρέσκο και απαλό το δέρμα μας.

   Η κατανάλωση 2 με 3 μερίδων φρούτων την ημέρα είναι ό,τι πρέπει για να πάρει ο παιδικός οργανισμός τις απαραίτητες βιταμίνες από τα φρούτα . Προτιμήστε για τα παιδιά σας  την κατανάλωση φρούτου κυρίως στα ενδιάμεσα γεύματα ώστε να υπάρχει μια ισορροπία στον οργανισμό και να αποφευχθεί η κατανάλωση ανθυγιεινών τροφίμων. Δηλαδή τα φρούτα μπορούν να προστεθούν είτε στο πρωινό είτε στο δεκατιανό ή απογευματινό. Με αυτό τον τρόπο καλύπτουμε τις ημερήσιες ανάγκες όσον αφορά τα φρούτα στη διατροφή των παιδιών μας.

    Το κάθε φρούτο θα πρέπει να καταναλώνεται ανάλογα με την εποχή του. Για παράδειγμα το χειμώνα συνήθως καταναλώνουμε μήλο, αχλάδι, πορτοκάλι, μανταρίνι, μπανάνα. Ενώ το καλοκαίρι έχουμε πολύ περισσότερες επιλογές όπως καρπούζι, πεπόνι, ροδάκινο, σταφύλι, φράουλες, βερίκοκα, μούσμουλα, ανανάς κ.α.

    Μερίδες-ποσότητες  φρούτων για τα μικρά παιδιά.

    Μια παιδική παλάμη ισοδυναμεί με το μέγεθος ενός φρούτου. Παρακάτω αναφέρονται μερικά φρούτα όσον αφορά την ποσότητά τους στα μικρά παιδιά :

-          1 μικρό μήλο

-          1 μικρό αχλάδι

-          1 μικρή μπανάνα

-          5-6 φράουλες

-          1 κουταλιά σταφίδες

-          2-3 αποξηραμένα φρούτα ( σύκα ή δαμάσκηνα )

-          1 μέτριο ροδάκινο

    Παραδείγματα πρωινού με φρούτα

-          Γάλα με  δημητριακά ολικής και  1κ.σταφίδες

-          2 φέτες ψωμί με μέλι ή μαρμελάδα και 1 φρέσκο φρούτο

-          Τοστ με τυρί και γαλοπούλα και 1 φρέσκο φρούτο

 Δεκατιανό στο σχολείο

-          2 φρέσκα φρούτα

-          2 κρακεράκια ή 2 κριτσίνια με 2 φρέσκα φρούτα

-          Τοστ με τυρί και γαλοπούλα και 2-3 αποξηραμένα φρούτα

-          1 μπάρα δημητριακών με φρούτα και 1 φρέσκο φρούτο.

Απογευματινό

-          1 γιαούρτι με 2 αποξηραμένα φρούτα

-          1 φλιτζ χυμό με 2 κρακεράκια ή 2 κριτσίνια

-          1 φλιτζ χυμό με 1 φέτα ψωμί με 1 αυγό βραστό

-          2 φρέσκα φρούτα

  Πέρα από το πρωινό, το δεκατιανό και το βραδινό πώς αλλιώς μπορούμε να εντάξουμε τα φρούτα στη διατροφή των παιδιών μας;

·        Φρούτα σε μορφή ροφήματος

Πολλά παιδιά προτιμούν την κατανάλωση φρούτου σε μορφή χυμού ή μιλκσέικ και όχι σε στερεή μορφή. Φτιάξτε για παράδειγμα ένα χυμό ανάμεικτο για το παιδί σας με 2 ή 3 φρούτα, ειδικά τώρα τους καλοκαιρινούς μήνες θεωρείται μια πολύ καλή επιλογή και αρκετά δροσιστική.

·        Φρουτοσαλάτες

Τι πιο ωραίο και υγιεινό από μια ωραιότατη φρουτοσαλάτα και ειδικά τις απογευματινές ώρες. Δώστε στο παιδί σας την ευκαιρία να διαλέξει το ίδιο τα φρούτα που θα ήθελε. Αν το παιδί σας είναι πολύ μικρό πείτε του απλά να πλύνει τα φρούτα πολύ καλά με λίγο νεράκι και στη συνέχεια έσεις να τα κόψετε και να τα τοποθετήσετε σε ένα μπολ. Εάν το παιδί σας είναι μεγαλύτερο τότε μπορεί να σας βοηθήσει στο να τα τεμαχίσετε.

·        Προσπαθήστε να δίνετε διαφορετικά φρούτα στα παιδιά σας ανα δυο με τρεις μέρες και να τα ανανεώνετε. Π.χ. μη του δίνεται κάθε μέρα το ίδιο φρούτο διότι θα το βαρεθεί καθώς τα παιδιά βαριούνται εύκολα.

 

·        Τοποθετήστε τα φρούτα σε ένα εμφανές σημείο που θα μπορούσε το παιδί να τα πιάσει μόνο του και να τα καταναλώσει. Π.χ. στο τραπέζι της κουζίνας αφήστε ένα καλαθάκι με διάφορα φρούτα ώστε το παιδί όταν περνάει να τα βλέπει και ίσως με αυτό τον τρόπο τα καταναλώσει πιο εύκολα.

       Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι  ως γονείς καλό θα ήταν να δίνετε το καλό παράδειγμα και να καταναλώνετε και σεις φρούτα μαζί με τα παιδιά σας καθώς αποτελείται πρότυπα για αυτά. Προτιμήστε βέβαια τις περισσότερες φορές  το φρούτο σε στερεή μορφή και όχι σε υγρή διότι όταν το φρούτο γίνεται χυμός χάνεται ένα μέρος των βιταμινών του. Συμβουλευτείτε όλα τα παραπάνω και προσπαθήστε να γίνει η κατανάλωση του φρούτου με διασκεδαστικό τρόπο για το παιδί σας.

 

Νικολέτα Καψωριτάκη

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Κέντρο Κρητικής Διατροφής

Τηλ 2810220392, 6975592582

 

 

 

 

 

      

 

   

Σε περίπτωση που μας χρειαστείτε

*

Είμαστε εδώ δίπλα σας, να αφουγκραστούμε τις απαιτήσεις και τα θέλω των παιδιών σας και να διασκεδάσουμε αλλά και να εργαστούμε, όλοι μαζί σαν μία μεγάλη οικογένεια.

 

Επικοινωνήστε

Μπορείτε να μας βρείτε κάθε μέρα από 10 το πρωί έως 18:00 το απόγευμα στο τηλέφωνο 2811 11 23 44

 

Διαφήμιση σε εμάς;

Ελάτε να προωθήσετε την εταιρεία σας, από το αγαπημένο μέσο των παιδιών σας και να κερδίσετε την εμπιστοσύνη των ακροατών μας.

 

Facebook

Ενημερωθείτε καθημερινά από την επίσημη σελίδα στο Facebook του σταθμού και ρωτήστε μας ότι σας προβληματίζει.